Evo mog prvog članka… Bilo je i vreme! Iskreno, ne stižem da pišem zato što kad god imam vremena pravim neki predmet, a ideje same naviru… Malo sam se bavila promocijom mog rada, napravila stranicu na facebook-u Newspaper Art By Cooka, i oduševljena sam komentarima. Nadam se da će tako biti i dalje. Do sada sam videla samo pohvale i pozitivne kritike, ali ne ustručavajte se, slobodno „udelite“ i neku zamerku ukoliko mislite da nešto treba da promenim.

Ono što je najbitnije, a o tome nisam pisala ni na strani Tehnika izrade, jeste objašnjenje kako nastaju ovi divni predmeti (korpice, šatule, kutije…). Da, prave se od novina, ali koji materijal još koristim? Mnogo je bitno koristiti dobar (što ne znači i skup) materijal.

Lepak

Lepak koji ja koristim je običan lepak za drvo koji sam kupila u obližnjoj farbari. U toku rada ga razređujem sa vodom, jer mi treba različita gustina. Ne brinite, voda neće da ga pokvari. Koliko sam ja upoznata, mnogi koriste baš ovaj lepak za dekupaž tehniku. On je bele boje, a posle sušenja postaje providan. Predmeti postaju čvrsti, i ne mogu menjati oblik. Lepak se brzo suši, ali treba sačekati 24 časa pre bojenja.

Boje

Akrilne boje. Možete ih kupiti svuda-kod kineza, u farbarama, u radnjama koje prodaju materjal za dekupaž… Kada sam počela da pravim prve predmete kupila sam akrilne boje kod kineza. Sve boje su u pakovanju, ali je mala količina. pošto mi to nije odgovarala svratila sam u farbaru i kupila tonere, odnosno akrilne boje za zidove. Pakovanja su veća, a samim tim i duže traju. Poslužiće za gomilu predmeta :)))

Lak

Kupila sam ga u farbari gde i lepak i boje. Akrilni lak za drvo sa visokim sjajem. Postoji mat koji ja nisam probala, i verujem da ne bi bio toliko efektivan na ovim predmetima. Lak se ne koristi samo da bi se predmeti „caklili“, već da bi se zaštitili i duže trajali. Nanosi se na čitavu površinu predmeta (unutra i spolja). Ako se slučajno predmet pokvasi-osušite ga, i on ostaje nepromenjen. Ovo se meni desilo sa podmetačima-prosula mi se vruća kafa na podmetač, obrisala sam ga, stavila na radijator, i posle pola sata je bio isti🙂 Pored lepka, lak dodatno učvršćuje predmet.

Četkice

 Koristim četkice za tempere, ali one nisu dovoljne. Za sve koristim posebno: za boje imam od najuže do najšire, zavisi od veličine predmeta, i od veštačke dlake su; za lepak koristim četkicu srednje širine, a za lak najširu. Imam i neke specifičnije u zavisnosti od toga kako predmet farbam, da li šaram, prskam ili koristim gliter (šljokice u prahu). Sve u svemu, kako se ko snadje… Obavezno ih posle završenog posla odmah perem toplom vodom i sapunom, jer ako se osuše sa lakom ili lepkom, mogu da se bace.

Toliko od mene za sada… U nekom od narednih članaka objasniću postupak izrade nekog predmeta. Biće slikovito i detaljno objašnjeno tako da kod kuće možete da napravite…

Do tada – reciklirajte kreativno…

Vaša Cooka

_________________________________________________________

„Stvaralaštvo je zarazno. Širite ga.“  Аlbert Ajnštajn

 

Napišite komentar

